מידע כללי על פולין

מטבע

המטבע המקומי הוא הזלוטי. 
חנויות להמרת כספים אפשר למצוא במלונות וברחובות הראשיים בכל עיר. כמו כן גם בשדות התעופה, בבנקים ובחלק ממרכזי הקניות. כל הסחר הוא חוקי ואין שוק שחור. למי שמכניס מט"ח לפולין מומלץ להצטייד בשטרות בעלי ערך נמוך (עד 50 דולר/יורו) כיוון שהשטרות הגדולים עלולים לעיתים להיות מזויפים.

מזג אוויר

בדרך כלל קר בפולין, למעט חודשי קיץ יולי ואוגוסט שאז יתכנו גם ימים חמים מאוד סביב 35 מעלות צלזיוס. בדרך כלל ביום סביב 10-20 מעלות ובלילה סביב 7-12 מעלות. יש הרבה ימי גשם במהלך הקיץ אך זה לא מפריע כלל למהלך החיים. בחורף קר ובינואר עד מרץ קר מאוד. הטמפרטורה ביום סביב 0-5 מעלות ובלילה יורדת מתחת לאפס. יש הרבה ימי שלג, אך הכבישים פתוחים תמיד. יחד עם זאת המבנים מחוממים. לתייר המגיע מארצנו החמה לפולין הקרה מומלץ להצטייד בבגדים תחתונים ("גטקס") מתאימים וכן מעיל ומטריה להגנה מהגשם. מעבר לכך ניתן להתלבש בשיטת ה"בצל" במקום להיכנס להוצאה כבדה של רכישת ביגוד חורפי.

אוכל

המטבח המקומי אינו ידוע באיכות מיוחדת. האוכל פשוט וסביר. יחד עם זאת בכל הערים הגדולות וסביב מרכזי התיירות התפתחו בשנים האחרונות שפע של מסעדות ובתי קפה מכל הסוגים הטעמים והסגנונות ברמה של מערב אירופה.
המחירים סבירים והגיוניים יותר מאלה של מערב אירופה. ארוחת ערב טובה תעלה לסועד כ 15 דולר.

הסעות

רשת הכבישים טובה יחסית ויש לא מעט כבישים מהירים, חלקם כבישי אגרה. השילוט מצויין וברור וכתוב באנגלית.
מערכת ההסעה הציבורית מופרטת ובכל תחנה מרכזית פועלות מספר חברות. האוטובוסים נוחים מודרניים ומחירי הנסיעה זולים.
מערך הרכבות משוכלל מאוד וניתן להגיע לכל מקום ברכבת. הרכבות מדייקות לפי לוח הזמנים. המחירים סבירים ביותר. כדאי להשתמש ברכבת במעבר מאזור לאזור (לדוגמא מוורשה לקרקוב יש רכבת מהירה בכל שעה. הרכבת עולה כ 15 דולר לכרטיס במחלקה שניה והיא נוסעת בין הערים שעתיים וארבעים דקות).
התחבורה העירונית זולה וכוללת חשמליות וקווי אוטובוס. ניתן לקנות כרטיסיות יומיות או למספר ימים או שבועיות בקיוסקים הפזורים בערים. לנוסעים במוניות מומלץ להשתמש במוניות של חברות מאורגנות בלבד (המוניות מסומנות באופן ברור) ולדרוש הפעלת מונה מראש. 

לינה

בשנים האחרונות חלה בפולין תנופה אדירה בכל הקשור ללינה לתיירים. נבנו עשרות בתי מלון חדשים, שופצו מאות בתי מלון ישנים, רשתות אירופיות נכנסו לפולין ובסך הכל הרמה היא טובה ומזכירה מאוד את מערב אירופה. המחירים לא זולים יחסית למערב. חדר ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר במלון 3 כוכבים בערים הגדולות יעלה סביב 100 דולר, ובמלון 4 כוכבים סביב 130 דולר ובמלון 5 כוכבים סביב 200 דולר. כמובן שיש הבדלים במחירים בין העונות, אם מדובר באמצע השבוע או סוף שבוע, חגים, חופשות וכו'. קשה להשיג חדרים שבהם שלוש מיטות. הם ערוכים לאירוח זוגות או בודדים. 
תרבות הצימרים לא מקובלת עדיין, אם כי בהרי הטטרה בדרום וכן באזור האגמים בצפון ניתן למצוא פנסיונים טובים ונעימים וגם זולים יחסית.
המלונות מלאים בדרך כלל ולכן מומלץ להזמין מקומות מראש. התפוסה הממוצעת במלונות בערים כגון וורשה, קרקוב, לודג', לובלין, וורוצלב, גדנסק עומד על כ 80% ! וזה אומר שבעונות התיירות קשה למצוא מיטה פנויה אם לא דאגת לזה מראש.

חיי לילה

גל התיירים העצום הפוקד את פולין הביא איתו דרישה לשידרוג אפשרויות הבילוי בערב ובלילה. אל מועדוני החשפנות הוותיקים ואל בימות בתי האופרה התווספו מאות מסעדות מכל הסוגים, סיורי ערב מודרכים (הרשמה במלונות), מועדונים לריקודים, פאבים, בתי קפה ומרכזי קניות גדולים. הכל פתוח עד שעות מאוחרות. בחלק מהערים יש גם בתי קאזינו חוקיים.